over Gladys Kuurstra

Beleef met Kuurstra Advies de voorpret voor een mooi feest wat daarna kan beginnen: een succesvol project; verbeterde organisatie van de (online) marketingcommuncatie of een goede volgende stap in de verdere optimalisatie van je ambities in de (online) marketingcommunicatie.

Gladys Kuurstra

Al bijna 25 jaar ben ik (online) marketingcommunicatie professional. Ik ontwikkel (online) marketingcommunicatie strategieën; adviseer organisaties bij het formuleren en behalen van hun (online) marketingcommunicatie ambities en de bijbehorende (re)organisatie daarvan. 

Vaak was ik verantwoordelijk voor de realisatie van compleet nieuwe online platforms als project- of programmamanager. Nu focus ik me vooral op de realisatie en organisatie van de verandering. Daarbij adviseer ik tijdens strategische verandertrajecten over interne communicatie en meer cohesie.

Voor directie- en MT-leden ben ik sparring partner over alles wat de organisatie en realisatie van (online) marketingcommunicatie raakt; vooral de verandering en impact. 

Goede ideeën afstoffen

Wat me in al die jaren nog steeds verbaast, is de hoeveelheid goede ideeën die verborgen liggen in organisaties. Door de waan van de dag raken ze onder gesneeuwd. Of er wordt niet naar geluisterd. Als (online) marketingcommunicatie strateeg en adviseur spreek ik medewerkers vol goede en vernieuwende ideeën die gefrustreerd raken, omdat het externen zoals ik wel lukt punten onder de aandacht te brengen of een project te initiëren en te realiseren. Hoe mooi is het om steeds weer te ervaren dat medewerkers tijdens een (online) marketingcommunicatie project opbloeien en hun verborgen talenten ontwikkelen?! Omdat er dan wel het momentum is en ze eindelijk een podium krijgen. Maar ook managers die opeens verantwoordelijk zijn voor (online) marketingcommunicatie, maar nog (te) weinig ervaring hebben om juiste keuzes te maken kan ik helpen hun collega’s in het MT of directie mee te nemen in de juiste flow.

Online marketingcommunicatie holistisch benaderen

Tijdens de (online) marketingcommunicatie projecten die ik doe en deed, is het iedere keer weer geweldig te ervaren hoe iedereen intern enorm groeit in zijn of haar rol. Het nog relatief jonge vakgebied online marketingcommunicatie is de laatste jaren gelukkig steeds meer een vast aandachtsgebied binnen organisaties. Maar dit vak is nog steeds volop in ontwikkeling. Ook is het nog te veel een zaak van één afdeling en één manager of directielid. Terwijl een holistische aanpak binnen de hele organisatie noodzakelijk is om uiteindelijk succesvol te zijn en vooral te blijven. Dat bereik je niet met één omvangrijk project, zoals het lanceren van een state of the art website of een compleet nieuw online landschap. Of het inrichten van een nieuw marketingcommunicatie team. Aan het einde van een project gaat iedereen toch weer over tot de orde van de dag. Uitdaging is om hier met z'n allen continu het beste uit blijven te halen.

Aanknopingspunten voor de volgende stap

Online aanwezigheid en optimalisatie is permanent én bovendien een verantwoordelijkheid van de hele organisatie. Net als marketingcommunicatie. Het begint dus eigenlijk pas na de realisatiefase. Maar: hoe ontwikkel je door? Hoe houd je de aandacht intern vast? Hoe wordt online marketingcommunicatie een logisch onderdeel van de totale manier van werken? Met deze vragen kan ik helpen. Zonder er meteen een groot project van te maken. Samen kijken we naar aanknopingspunten om zo eenvoudig mogelijk een volgende stap te zetten. En te blijven leren en doorontwikkelen.

Focus op reflecteren, structuren en organiseren

Reflecteren, structureren en organiseren zijn onderdelen van mijn manier van werken binnen de projecten die ik doe. Nu licht ik dit er uit als mijn focus. Voor organisaties is hier nog veel winst behalen. Succes ligt namelijk vaak al binnen organisaties. Het moet alleen in de startblokken of op het juiste spoor worden gezet. Met al mijn kennis en ervaring binnen het (online) marketingcommunicatie speelveld help ik je graag op weg met het concretiseren van online ambities, uitdagingen, projecten en de organisatie van online marketingcommunicatie. En begeleid ik jij graag bij het wegnemen of verkleinen van eventuele hobbels en zogenaamde beren op de weg. Door alles in de juiste context te plaatsen. Voor de daadwerkelijke uitvoering van project- en programmamanagement verwijs ik je met alle plezier door naar passende bureaus, partijen en professionals binnen mijn uitgebreide netwerk. 

Ervaring bij …

Projecten deed ik onder andere bij: Aedes, AHZ, Bartiméus, Brandweer Nederland, Coöperatie VGZ, De Nederlandsche Bank (DNB), de Digitale Werkplaats – Google, Giarte, Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF), Ministerie van Financiën, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RvO), Sociaal Fonds Taxi, Vector Brandveiligheid, Waterschap Rijn en IJssel en YPCA – De Radio Fabriek.