reflecteren

In de aanloop naar of tijdens online marketingcommunicatieprojecten stuiten managers vaak op vragen en dilemma’s. Zoals: hoe realiseren we een volledig nieuw online platform terwijl het dagelijkse werk moet doorgaan met het zelfde team? Is het nodig een apart project te initiëren voor verdere optimalisatie van de website? Als we als organisatie naar een hoger online ambitieniveau willen, welke impact heeft dit dan op het bestaande online team? Online marketingcommunicatie is nog te veel een ding van het online team binnen de afdeling communicatie of marketing. Hoe zorgen we ervoor dat online marketingcommunicatie een verantwoordelijkheid wordt van onze hele organisatie? Hoe neem ik de rest van het MT mee in onze online strategie?

Wat?

Door af en toe een momentje afstand te nemen van de dagelijkse gang van zaken en stil te staan bij vragen als hierboven, gun je jezelf de tijd om juiste keuzes te maken; stappen te zetten, of anderen mee te nemen in je missie tot optimalisatie. Dat hoeft niet lang te duren; even pas op de plaats. De zaken helder op een rijtje zetten tijdens een wandeling. Input verzamelen voor een vurig betoog. Checken of je op de goede weg zit tijdens een telefoongesprek. Met iemand die niet direct is betrokken bij de organisatie of het project en daardoor vanuit een open, objectieve en onbevangen positie kan luisteren en vragen stellen. Iemand die veel projectervaring en inhoudelijke kennis heeft en veel verschillende soorten organisaties van binnen heeft meegemaakt vanuit grote en complexe online projecten. Iemand die je in vertrouwelijkheid vragen kan stellen. Of ideeën kunt toetsen. Vaak kom je vanzelf op het antwoord van je vraag als je deze bespreekt met een ander. Het enige is dat je jezelf daarvoor heel even een moment moet gunnen. Daarna kun je sneller verder. En er gericht mee aan de slag.

Aanpak

In ons klankbordgesprek ligt de focus op een specifiek aandachtspunt zoals een vraag, gedachte of dilemma. Tijdens onze dialoog verhelderen we samen het specifieke issue. Resultaat is een scherp beeld van de vraag en vooral een concreet antwoord of eventuele actie daarop. Dit is direct input voor je MT-overleg; presentatie; reactie aan het DT; lijst met aandachtpunten voor de afdeling of het projectteam. Het zijn quick wins voor in je dagelijkse praktijk.

Na afloop ontvang je een e-mail met daarin een korte samenvatting van het resultaat van ons gesprek.

Voor wie?

Klankbord-momenten zijn 1-tot-1 gesprekken voor managers van de afdeling marketing, communicatie of marketingcommunicatie, directieleden met online strategie of online marketingcommunicatie in hun portefeuille, contentmanagers, product owners, projectleiders van online projecten of teamleiders van online teams.

Kosten

Klankborden kan eenmalig, en ook zo nu en dan. Afhankelijk van de behoefte om even te sparren. Na een kosteloze intake van een half uur, kun je kiezen uit een:

  • eenmalig gesprek (60 minuten): €105,-

  • abonnement (12 x 45 minuten): €1.200,-

Kosten zijn exclusief BTW en inclusief reiskosten.

Locatie

Klankborden kan telefonisch, via Teams, tijdens een wandeling of op de eigen of een externe locatie naar keuze. Voor een locatie in de omgeving van Bussum, heb ik leuke en inspirerende suggesties.